Fredagsrätten blev Tacos!

Nu ska jag införa FREDAGSRÄTTEN, som det skrivs ut ett recept
varje fredag med lite mer lyx än recepten jag brukar skriva om!


Denna fredag så är det TACOS som får bli Fredagsrätten!

Tacos är någonting för alla, du kan ha vilka tillbehör som du tycker passar bäst till!



Enkel och klassisk texmex. Tacoskal som fylls med
kryddig köttfärs och fräscha grönsakstillbehör.

10 Port
20 st
Taco shells/Tacobröd

1 kg
Köttfärs

2 msk
Matfett

2 1/2 dl
Taco spice mix

2 1/2 dl
Vatten


Tillagning
Bryn färsen i matfett,
tillsätt Taco Spice Mix och vatten.

Rör om och låt koka utan lock tills vattnet kokat in, 5-7 min.

Värm Tacoskalen/Tacobröden i ugn 125 C i ca 15 min, eller i micro.

Fyll med köttfärs
och valda tillbehör.
www.santamariafoodservice.se
kostar runt 200-lappen!

Tillbehören jag brukar ha:

Gurka, Tomat, Riven ost, Majs, Crème fraiche, rödlök och STARK Tacosås!
Fler tillbehör: Olika löker, guacamole, sallad osv.

Tips! Tänk FÄRGER! Det blir godast om alla färger är med!

Gurka= grön Tomat= röd Ost = gul/vit Majs = Gul osv..


Hacka upp grönsakerna och fyll sedan tillbehören i skålar på bordet med skedar
så är det bara att sitta och plocka vad man vill ha på!

SMAKLIG MÅLTID!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback